onsdag 23 december 2009

Julkort á la Sunkhörnan

Några julklappar köpes inte i år heller men ett julkort kan jag åtminstone kosta på mig(så länge det inte kostar något). Jag letade upp alla saker med julanknytning jag kunde hitta, viket inbegrep ett vidlyftigt klättrande på vinden där tre glaskulor av plast och 35 centimeter glittergirlang kunde frambringas(visserligen inte ur mitt eget förråd men ändå). En pepparkaks form(mint condition), en mugg med tomtemotiv, ett paket julknäcke och en extravagant julsnaps(fådd) fanns att tillgå.

En kaktus fick under visst besvär omskolas till julgran. Det var en envis rackare som försökte göra motstånd genom att stickas, men med fast hand böjde jag den efter min vilja. Några äpplen från kylen - vad nu dom har med julen att göra - och ett ljus fullbordade tablån. Då var det bara texten som fattades, men den laddade jag på analog väg ned från dagens Göteborgspost.

Som den altruistiske själ jag är, får naturligtvis alla Sunkhörnans läsare återanvända detta julkort att skicka till nära och kära(och ovänner med för den delen).
Rackarns god snaps för övrigt, jag tror jag får hälla upp en mugg till och beundra skapelsen. En riktigt god jul på er alla.

1 kommentar:

Joakim sa...

God jul detsamma samt tack för en mycket bra och lärorik blogg.